Recenzent: maty

65 %

60 %
70 %
65 %

80 %

2

Komiksoví superhrdinové to mají těžké. Pokud je potkáte na ulici, ne každý si vzpomene na jejich jméno, a tak se spousta lidí bude velmi podivovat nad tím, proč je ten chlapík takhle „komicky“ oblečený. Superhrdinové jsou ale často slušní lidé, kteří mají neustále potřebu zachraňovat někoho v úzkých nebo ještě lépe celý svět.

Příběh vás zavede do fiktivního státu někde v Evropě. Na počátku toho všeho byli teroristé a jejich drzé útoky na Ameriku. Hrdinové ale teroristům ukázali, že na Ameriku se opičky nedělají. Hlas lidu si však nyní žádá registraci superhrdinů a odhalení jejich identity, což superhrdiny rozdělí na dvě skupiny. Jedna skupina hrdinů chce ctít zákon a poslechnout, druhá se ale podřídit nehodlá. Jako hráč tak dostanete možnost zvolit si hrát za kteroukoliv z obou stran. Příběh je klišé jako hrom, no od superhrdinských dobrodružství asi málokdo čeká něco duchaplného.

Pokud se v komiksovém světě příliš neorientujete a znáte jen pár panáků (Spider-Mana či X-Meny snad znají i na Madagaskaru), nemusíte házet svůj superhrdinský oblek do žita. Sice vám unikne několik narážek, nepostřehnete, že zápletka vznikla na základě dvou komiksů Secret War a Civil War, ale hru si i tak užijete, navíc si důležité informace můžete nastudovat v encyklopedii superhrdinů přímo ve hře.

Hra nabízí hned od začátku pohlcující hratelnost klasicky laděné arkádové mlátičky, superhrdiny jak víno, zajímavý příběh a jednoduché, ale fungující RPG prvky. Ingredience, které po prvních minutách hraní, prvních úderech, prvním kombu a první silácké hlášce, začnou okamžitě účinkovat.

Na celou akci se budete dívat z izometrického pohledu, který je pro podobný styl hraní asi to nejlepší, co lze pro přehlednost použít. Každý hrdina má k dispozici slabý útok, silný útok, uchopení, skok a kombinaci čtyř útočných schopností + speciální útok. Přímo ovládat budete jednoho z hrdinů, přičemž se můžete kdykoli přepnout do jiné postavy. Proti vám budou stát mnohdy desítky nepřátel, takže budete mít plné ruce (či pařáty) práce, abyste se probojovali dále. Vaši počítačem ovládaní kolegové vás rozhodně nenechají ve štychu a jsou schopni využívat nejen běžných útoků, ale i speciální síly.

Za každého nepřítele získáváte odměnu v podobě zkušeností, takže vás čeká obvyklé levelování a vylepšování vlastností hrdiny. Každý z hrdinů používá odlišný způsob boje a je zapotřebí si zvážit jakým způsobem se vám hodí jeho schopnosti tuningovat. Univerzální mašinu na zabíjení prostě nevytvoříte.

Je zde asi 20 hrdinů, z nichž do akce můžete vybrat jen kvarteto, a prozíravost ve volbě je nutná. Kombinací je mnoho, s Wolverinem můžete efektivně (i efektně) útočit nablízko, Storm útočí blesky z dálky, Deadpool je prostě miláček a má ostré katany, Spider-man zas pevné sítě. Thing je tank, Iron Man také není k zahození a říct ne Hulkovi, je při jeho prchlivé povaze dost špatný nápad.

Prosté principy hraní se plynule přenášejí do zábavnosti. Když se po několika minutách dostanete k souboji proti dalšímu superhrdinovi záporákovi, okamžitě se před vámi objeví výzva. Zdolatelná, ale pouze při správné volbě postav a útočení. Hra zbytečně nefrustruje, posouváte se dále a prostředí je rovněž dostatečně různorodé. Škoda jen, že v samotném závěru jsou interiéry tajemné věže příliš prosté a opakující se úkoly začnou mírně ovlivnit křivku zábavnosti, která následně začne klesat až do momentu finální bitvy. Nečekají vás žádné logické hádanky, ani kooperací řešené úkoly. Musíte zničit 6 generátorů. Musíte aktivovat 5 portálů. Pestrost samotných úkolů je na bodu mrazu, všechny jsou založeny na principu "jdi dopředu v lineární a ohraničeném světě a na konci udělej něco, aby se ti otevřely dveře, které tě pustí dále".

Grafické zpracování zůstává někde na úrovni mírného nadprůměru a je podřízené přehlednosti nad herní plochou. Ocitnete se v džungli, městě, podzemí, továrně, sídle zloduchů, litevském hradě Doomstadt a pár dalších lokacích, nějaká dominantní místa nebo nezapomenutelné lokace tu však nenajdeme. Nečekejte nijak extra detailně vymodelované hrdiny, stejně se však na ně budete dívat z dálky. Z toho důvodu trochu zamrzí rapidní pokles framerate při masivních bitvách ke konci hry, kdy je sekání docela viditelné.

Problematická je někdy přehlednost. Přes nepopiratelnou snahu vývojářů o ideální pohled na celé dění v některých soubojích s mnoha protivníky ani netušíte, kde se vaše postava nachází. Poznat ovládaného hrdinu bývá v těchto momentech opravdu nelehké a nepomůže vám ani kroužek značící aktivního superhrdinu. Zničitelné prostředí ale dodává arkádové hratelnosti správný destruktivní šmrnc. Fyzikální model sice za mnoho nestojí a objekty při pohybu z výše položených míst spíše podivě plavou, no i tak všechno zničíte, tak proč to zbytečně kritizovat?

Nemá velkou cenu bavit se o ozvučení. Promítněte si v hlavě nějaký superhrdinský film a budete v obraze. Burácející výbuchy znějí výtečně přičemž jsou doplňovány vynikajícím soundtrackem, který by se neztratil v žádném hollywoodském trháku. Načasování je téměř dokonalé, pompézní skladby se spouštějí ve správném čase, výborně finišují a ženou vás v mordovaní stále dopředu.

Sedmihodinový maratón je samozřejmě na střední obtížnost lahůdkou. Ale spustíte si to znovu, to mi věřte. Nepřátelé mnoho inteligence nepobrali, jdou vám po krku a superhrdinové zas těží z toho, že jsou prostě superhrdinové. Pokud vám životní energie klesne na nulu, nemusíte hned strojit pohřeb. Stačí se zásobovat lékárničkami a na vyšší obtížnosti využívat přednosti jednotlivých postav. Frustrace stojí před zavřenými dveřmi a dobře jí tak, my se chceme přece bavit. Nemusíte příliš přemýšlet, neabsorbuje tunu dialogů a ani nebudete mít inventář s předměty. Dostane vás prostě čirá hratelnost.

Marvel Ultimate Alliance 2 je nenápadnou a přehlíženou hrou. O to lepší zábavu nabízí, že od hry nic velkého nečekáte. Nejedná se o žádný velký hit předvánoční sezóny, svou úlohu však plní. Pořádná arkáda s decentními RPG prvky je to, co tu chybělo. Rozdělení na dvě strany, z nichž žádná není vyloženě špatná, je navíc velkým tahounem k rozehrání hry z jiného pohledu. Nepopiratelným kladem je také možnost kooperativního multiplayeru až pro čtyři hráče.

Vyřešte rovnici: 5 + 4 =

Nic moc - 60 % Adam0236
ma to dobrou grafiku je to logicke a hlavně se to dá hrát a hrozně mě to baví - 100 % karimlabrache